Sorry, no posts matched your criteria.

این سایت در ستاد ساماندهی ثبت شده و تابع قوانین جمهوری اسلامی میباشد

واکنش علی بابا به اعتراض انجمن خدمات مسافرتی | شکایت از ارزان‌فروشی جرم است ؛ نه ارزان‌فروشی | زیر قیمت ایرلاین‌ها نرخ نزدیم

۱۴ آذر ۱۳۹۷
بدون نظر

[ad_1]

مدیرعامل علی بابا به اعتراضات و تهدید به شکایت انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی واکنش نشان داد و گفت: ارزان‌فروشی جرم نیست و ما به روش سابق خود ادامه خواهیم داد.

چمدان: نیما قاضی مدیرعامل علی بابا در گفت‌وگو با خبرنگار چمدان درباره شکایت و اعتراض انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی نسبت به این شرکت به علت ارزان‌فروشی بلیت‌های هواپیما گفت: در فروش اینترنتی هزینه‌های ما کمتر است و با حاشیه سود کمتری می‌توانیم کار فروش را انجام دهیم و این هیچ تخلفی صورت نمی‌گیرد که قابلیت شکایت داشته باشد.

وی با بیان اینکه اکثر سایت‌های اینترنتی در یک رنج قیمتی بلیت‌ها را به مسافران می‌فروشند تاکید کرد: به نظر می‌رسد چون «علی بابا» بزرگتر است و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده مورد اعتراض واقع شده است چون واقعا خیلی با بقیه تفاوت نداریم.

نیما قاضی درباره نحوه تعیین نرخ‌ فروش بلیت گفت: ایرلاین‌ها وقتی نرخ بلیت را اعلام می کنند بخشی را به کمیسیون اختصاص می‌دهند. این کمیسیون سهم کسی است که فروش بلیت را انجام می‌دهد. این در اختیار فروشنده است که از تمام کمیسیون استفاده کند و آن را به طور کامل بردارد یا اینکه به بخشی از آن اکتفا کند و به مشتریان تخفیف دهد. ما هم هیچ بلیتی را با کمیسیون صفر نفروخته‌ایم و حتما بخشی از کمیسیون را برای سود شرکت برداشته‌ایم.

مدیرعامل علی بابا افزود: شرکت ما در یک ماه ۲۴ هزار بلیت صادر می‌کند که هر بلیت به طور متوسط ۱٫۵ میلیون تومان می‌شود. اگر تنها سود دو درصدی برای هر بلیت از کمیسیون برای شرکت برداریم عدد بزرگی می‌شود. این عدد خیلی بیشتر از هزینه‌هاست. این موضوع کاملا شفاف است و شرکت علی بابا نیز هیچگاه زیر نرخ ایرلاین بلیتی را نفروخته و اصلا نیازی هم ندارد به این سمت برود.

وی با تاکید بر اینکه علی بابا با وجود این اعتراضات و اعلام شکایت‌ها باز هم به روش سابق خود ادامه می‌دهد گفت: ما با قدرت همین روش را ادامه می‌هیم چون کار اشتباهی نکردیم. انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان هم روز گذشته نامه‌ای صادر کرده و در آن تاکید کرده است که تبانی و فشار برای توقف ارزان‌فروشی جرم است. این نامه خطاب به انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی و سازمان هواپیمایی کشوری نیز صادر شده است. در این نامه تصریح شده است که انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی اگر مدارکی دارند که زیر نرخ ایرلاین‌ها بلیتی فروخته شده است اعلام کنند در غیر این صورت خودشان مرتکب جرم شده‌اند.

قاضی ادامه داد: نکته جالب این است که انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در نامه‌ای هم که به عنوان اعتراض صادر کرده به تخفیف ۵ تا ۹ درصدی اشاره کرده که کاملا مشخص است این تخفیف از روی کمیسیون داده شده است و این حق طبیعی فروشنده است که کمیسیون را کامل بردارد یا به بخشی از آن اکتفا کند. بنابراین جای هیچ شکایتی وجود ندارد و شکایتی هم که می‌خواهنند بکنند خودش جرم است چون می‌خواهند فشار بیاروند مجموعه‌ای که می‌تواند خدماتش را ارزان‌تر به مردم ارائه کند گرانفروشی کند.

مدیرعامل علی بابا در پاسخ به سئوال خبرنگار چمدان درباره وضعیت و سرنوشت آژانس‌های خدمات مسافرتی و جهانگردی در این شرایط نیز گفت: ما به این موضوع هم نگاه صنفی داریم و هم اجتماعی … اتفاقا به همین دلیل پلت فرمی تهیه کرده‌ایم که به زودی در علی بابا در دسترس قرار خواهد گرفت. بر اساس این پلت فرم، فعالین حوزه سفر، آژانس‌ها و کانترها می‌توانند برنامه سفر طراحی کنند. یعنی آنچه تخصصشان است را ارائه و مردم از آنها خرید کنند.

قاضی ادامه داد: این پلت فرم را طراحی کردیم تا این حلقه‌ها به یکدیگر متصل شوند. از آژانس‌ها هم دعوت می‌کنیم از تخصصشان در این جا استفاده کنند. فروش بلیت تخصصی نمی‌خواهد، دفتری هم نمی‌خواهد و می‎تواند در فضای مجازی انجام شود اما طراحی سفر کاملا تخصصی است.

 

[ad_2]


لینک کوتاه مطلب

http://ecohotels.ir/?p=1602

برچسب ها

مطالب مشابه